نگاه دانشجویی

این وبلاگ پایگاهی است برای انعکاس فعالیتهای فرهنگی، علمی وسیاسی

نگاه دانشجویی

این وبلاگ پایگاهی است برای انعکاس فعالیتهای فرهنگی، علمی وسیاسی

این وبلاگ پایگاهی است برای انعکاس فعالیتهای فرهنگی علمی وسیاسی

پیام های کوتاه
پیوندها

بسم الله الرحمن الرحیم

شورای تبیین مواضع سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه  در واکنش به اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص)  توسط نشریه شارلی ابدو و صحنه گردانان پشت پرده  آن متنی اعتراضی با عنوان نامه ای به تاریخ صادر نمود متن این نامه به شرح زیر است.

 

نامه ای به تاریخ

پیش وپس حوادث شارلی ابدو

فرصتی برای قضاوت جهانیان

پیروان ادیان الهی  و آحاد انسانهای آزاده جهان، ما دانشجویان مسلمان انقلابی ایران از وجدانهای بیدار شما دعوت می نماییم که همراه هم ، مروری کوتاه بر رخدادهای سیاسی جهان در چند سال اخیر بیفکنیم و قضاوت را به  شما و تاریخ بسپاریم که کنار هم قرار دادن قطعات این وقایع وتحلیل آنها گواه بر حقانیت کدام گفتمان ، نظریه و راه است، راه اسلام ناب استکبار ستیز یا نظریه امپریالیسم  وصهیونیسم جهانی.

استکبار جهانی و صهیونیست بین الملل ، که تنها مانع جدی خود در مسیر استیلای کامل بر جهان را جریان بیداری اسلامی می داند

همانگونه که همگی شاهد بوده وهستیم با طرح واجرای توطئه های گوناگون به تقابل و تهاجم همه جانبه با اندیشه و گفتمان اسلام استکبار ستیز روی آورده است .

اگر در آغاز بروز و نمود جریان تکفیری داعش که علیه محور مقاومت تشکیل گردید، تبلیغات امپریالیست رسانه ای مانعی بود

که چهره واقعی داعش و حامیان آن پنهان بماند و بعنوان نماینده مسلمانان در مبارزه علیه دیکتاتوری وحامی دموکراسی معرفی گردد

اکنون با اندک مداقه، وابستگی این جبهه تکفیری به شبکه سلطه استکبار جهانی آشکار است ووجه اشتراک حیاتی و فلسفه وجودی  داعش با امپریالیست جهانی دشمنی تام وتمام است علیه اسلام ناب و محور مقاومت وپدیده ای است نوظهور به نام اسلام  اما علیه آن.

شبکه سلطه  با محوریت گفتمان سرمایه داری غرب که نفوذ و گسترش اسلام در عمق جامعه غرب ،نشان از اضمحلال وافول مبانی نظری  آن دارد  علاوه بر این اقدامات میدانی نیازمند طرحریزی راهبردی تئوریک  است که مانعی باشد در مقابل نور هدایت بخش الهی اسلام که بیش از پیش پرده ای ظلم وجهالت وتاریکی را در سراسر جهان از میان برمی دارد.

این راهبرد نظری ایجاد دیواری از هراس و نفرت و بیگانگی نسبت به اسلام است که در پروژه اسلام هراسی در جوامع غربی و سایر ملتهای غیر اسلامی  پیگیری می شود. هدف نهایی تقویت این دیوار اسلام هراسی جلوگیری از گرایش جهانیان به تفکر رهایی بخش  اسلام است.

حوادث اخیر نشریه شارلی ابدو پاریس و صحنه های پیش و پس آن ، دو وجهه اصلی چگونگی بنا نهادن وتقویت راهبرد موهوم اسلام هراسی  را همزمان درمعرض نمایش قرارداده است که از یک سو مسلمانان را با پدیده خود ساخته داعش ، آدمکش و تروریست معرفی کنند و از سویی دیگر در تکمیل این طرح ریزی شیطانی به اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) منادی رحمت وعدالت  بپردازند وبا حمایت از این گستاخی در قالب دفاع از آزادی بیان ، به زعم خود نقشه راه  اسلام هراسی را اجرایی کنند.

تمامی این اقدامات عملی ونظری  سوالاتی اساسی در اذهان جهانیان پدید می آورد که چگونه است که کشته شدن چند نفر در پاریس با حجم گسترده ای از پوشش رسانه ای و محکومیت گسترده سردمداران غربی مواجه می شود اما کشتار هزاران کودک وغیر نظامی  مسلمان فلسطینی در غزه توسط همین سران کشورهای غربی دفاع از خود معرفی شده و در نهایت سکوت مهمترین

واکنش به آن است و نخست وزیر رژیم کودک کش صهیونیستی در صف اول مبارزه با آدمکشی در رسانه ها به تصویر کشیده می شود.

و به چه آبرویی وجدان بیدار جهانیان را به سخره می گیرند  که اهانت به پیامبراسلام (ص) و مقدسات جمعیت عظیم مسلمانان جهان، آزادی بیان نام  می گیرد و حمایت مشترک از آن در دستور کار سران استکبار قرار می گیرد. در حالی که آزادی در فرهنگ خود غرب نیز با یک شاکی خصوصی محدود می شود اما فریاد انزجار و محکومیت  بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون نفر مسلمان جهان که بارها  در اعتراض به توهین حاکمان غرب وایادی آنان  به مقدساتشان برخاسته است، مانع محدود کننده این آزادی خباثت آلود نیست.

سوالاتی از این دست بسیاراست و اهتمام به پاسخ  آن فرصتی است در پهنایی به گستردگی تاریخ و در مقابل وجدانهای بیدار جهانیان که خود به قضاوت بنشینند و در دادگاهی با معیارهای ارزشهای انسانی ورجوع به فطرت پاک الهی  ، بر حقانیت  مسیر نظری وعملی  گفتمان اسلام ناب یا استکبار جهانی شهادت دهند.

شورای تبیین مواضع سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه

 

 

  • دانشجوی دکترای جامعه شناسی سیاسی دانشگاه رازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی