نگاه دانشجویی

این وبلاگ پایگاهی است برای انعکاس فعالیتهای فرهنگی، علمی وسیاسی

نگاه دانشجویی

این وبلاگ پایگاهی است برای انعکاس فعالیتهای فرهنگی، علمی وسیاسی

این وبلاگ پایگاهی است برای انعکاس فعالیتهای فرهنگی علمی وسیاسی

پیام های کوتاه
پیوندها

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

۱۵
آبان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) با اشاره به تحولات اخیر در غزه اشاره کرد: «تراژدی که در خاورمیانه (غرب آسیا) شاهد هستیم، نتیجه شکست جمعی سیاسی و اخلاقی است».

بنا بر گزارش شبکه الجزیره، بورل با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه گفت: «نیروهای افراطی در اسرائیل می‌خواهند به حضور فلسطینیان در کرانه باختری پایان دهند».

وی سپس در خصوص تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا تصریح کرد: «همه بر این باور بودند که عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی منجر به صلح می‌شود اما چنین چیزی رخ نداد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه با تأکید بر لزوم امدادرسانی به مردم فلسطین در غزه گفت: «بورل: اروپا باید حمایت‌های بشردوستانه بیشتری ارائه دهد و این‌که اعتبار ما به محک گذاشته شده است».

روزنامه انگلیسی گاردین نیز در این خصوص گزارش کرد، بورل در جریان سخنرانی صبح امروز (دوشنبه) خود درباره تحولات در غزه گفت: «اوضاع خاورمیانه نتیجه یک شکست جمعی سیاسی و اخلاقی است که به واسطه فقدان اراده واقعی برای حل مشکل فلسطینیان و اسرائیل صورت گرفته است».

  • دانشجوی دکترای جامعه شناسی سیاسی دانشگاه رازی